După ce ne-au arătat un teaser al noului lor SUV, cehii de la Skoda au lansat oficial mult așteptatul Kodiaq. Cu un nume inspirat de celebrii urși care populează Alaska, noul model promite ergonomie de excepție și un arsenal tehnologic complet. Skoda Kodiaq are o lungime de 4,7 metri, ceea ce o face mai scurtă cu doar 10 cm față de venerabilul Volkswagen Touareg. Spațiul pentru pasageri și bagaje se anunță mai mult decât generos, iar timpul petrecut pe perioada călătoriilor, foarte plăcut.
Pasionații de valori concrete au cifrele potrivite peste care să-și arunce un ochi: spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate are o lungime de 104 mm, iar distanța până la plafonul mașinii este de 1.014 mm. Cu alte cuvinte, familia are loc pentru excursii lungi, în deplin confort. Cine știe, poate chiar de o bătaie cu perne, dacă asta vor cei mici. Pernele vor sta în portbagajul pe care îl putem descrie drept imens: 720 de litri în configurație standard și 2.065 cu bancheta rabatată. Indiscutabil, aceasta este cea mai bună valoare din segment, iar optional se pot adăuga hayonul electric și deschiderea fără atingere, prin sensorii din bara de protecție.
De la volan, lucrurile se văd cel puțin la fel de bine. Motorul 2.0 TDI este disponibil în versiunile de 150 și 190 cai-putere, iar prima dintre ele are un consum mediu de doar 5 l/100 km. Cea de-a doua se adresează tăticilor mai grăbiți, din moment ce oferă un demaraj 0-100 km/h de doar 8,6 secunde și o viteză maxima de 210 km/h. Pe frontul benzinarelor, Kodiaq vine cu două unități. Cea denumită TSI, de 1.4 litri, vine cu 125 cai-putere și cu un consum de 6l/100 km, dar oferă și o versiune de 150 cai-putere.
Motorul de top pe benzină, cel de 2.0 litri și 180 CP, va fi cuplat la o cutie de viteze DSG cu șapte rapoarte. De altfel, această transmisie este disponibilă și pentru cel mai puternic dintre motoarele diesel. Varianta de bază în care va fi livrată Skoda Kodiaq va presupune motorul TSI de 125 CP și transmisia manuală cu șase trepte. Tracțiunea integrală inteligentă dispune de un sistem complex care transferă puterea între punți, în funcție de înărcătura mașinii și de variațiile de aderență.
Spuneam că Skoda Kodiaq promite un mix optim între spațiul interior și dotările de ordin tehnologic. Aici, în funcție de bugetul fiecărui client, se pot face adevărate minuni. Sistemul optional Driving more Select permite managementul parametrilor motorului, direcției și al climatizării, prin intermediul setărilor Normal, Eco și Sport. Modul Snow vine în plus, pentru versiunile cu tracțiune integrală, fiind un sprijin valoros în condiții dificile de rulare. Acesta intervine asupra sistemelor de siguranță precum ABS, ASR sau ACC, pentru a adapta ținuta de drum a mașinii în situații cu potential de pericol.
Tot pentru o ținută de drum impecabilă este disponibil și sistemul Adaptive Dynamic Chassis Control, care oferă setările Comfort, Normal și Sport. Skoda Connect marchează o nouă eră în existența mașinilor fabricate la Mladá Boleslav, Cehia. Kodiaq va folosi acest sistem pentru a conecta șoferul cu serviciile de navigație Google, cu acces la informații despre benzinării, parcări, vreme și chiar la cele mai noi știri. Aplicația va fi disponibilă și pentru smartphone, iar șoferul va putea primi alerte în cazul unei tentative de furt sau a conducerii iresponsabile de către o altă persoană.
La capitolul infotainment, Skoda Kodiaq excelează. Sistemul Swing aduce un display de 6,5 inchi, conectivitate Bluetooth și suport pentru Apple CarPlay și Android Auto, prin Skoda SmartLink. Sistemul optional Bolero aduce un ecran tactil de 8 inchi și extravagantul sistem In-Car-Communication, care preia vocea șoferului și o redă în boxele din spate, pentru pasagerii de pe banchetă. Sistemul de navigație Amundsen oferă un mod de funcționare adaptat la rularea în teren accidentat sau într-o parcare înghesuită.
Columbus, vârful de gamă al sistemelor de navigație disponibile pentru Skoda Kodiaq, vine cu o memorie de 64 GB și cu unitate DVD. Sistemul poate genera o rețea de internet wireless pentru pasageri, iar tot wireless se poate face și încărcarea telefonului mobil, prin inducție electromagnetică. Sistemul de sunet Canton oferă zece difuzore și un subwoofer, precum și o putere totală de 575 wati. Se pare că Skoda aruncă foarte ferm o mănușă rivalilor din segment, prin intermediul noului Kodiaq. Oare cine se va simți direct vizat și va da o replica pe măsură? Renault? Ford? Hyundai?
Foto: Skoda
Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login