Pe roți

Refresh total pentru Hyundai i30

A treia generație a compactei coreene ia concurența prin surprindere și duce mai departe povestea unui model de succes. i30 a fost modelul care a pornit o adevărată revoluție în gama producătorului asiatic. Gândit special pentru piața europeană, în cadrul căreia Hyundai nu inspira neapărat prestigiu la mijlocul anilor 2000, i30 a schimbat reputația producătorului din Seoul. Prima generațiea a debutat în 2007, iar cea de-a doua a confirmat intențiile bune, începând din 2012. Peste 300.000 de exemplare Hyundai i30 s-au vândut pe Bătrânul Continent în cei aproape zece ani de existență a acestei titulaturi.

Destul cu trecutul, să vedem ce are nou pentru noi cel mai recent Hyundai de clasă compactă. Partea frontală surprinde cu o nouă grilă, cu margini cromate și cu un pattern elaborat. LED-urile de zi amplasate oblic atrag instantaneu atenția, iar farurile reinterpretează tema de design curentă a Hyundai. Nu se poate spune că noul i30 arată fantastic, dar cu siguranță a lăsat în urmă spiritul convențional al generației care tocmai iese din scenă. Capota puternic bombată face o impresie puternică, iar linia elegantă ce pleacă din extremitatea farurilor face legătura cu posteriorul.

hyundai-i30-2017-1280-03

La spate, mașina arată în mod incontestabil ca un Hyundai veritabil. Privind stopurile, și linia plonjată a lunetei, ai impresia că ADN-urile lui i20 și Tucson au fost mixate în proporții egale. Interiorul, însă, marchează cea mai mare depărtare de fosta generație. Designul aerisit, display-ul de 8 inchi și materialele care inspiră calitate sunt o propunere interesantă. Forma volanului duce cu gândul la modelele sport, iar noul Hyundai i30 este pregătit să introducă și dinamismul în meniu.

În premieră pentru compacta coreeană, aceasta va fi înglobată în cadrul unui brand de performanță care va fi inaugurat de Hyundai în 2017 și va purta numele N. Capacitatea portbagajului este de 395 de litri, iar scaunul șoferului vine cu o funcție de memorare a poziției, cu posibilitatea de a fixa două setări distincte. La capitolul motorizări, noul Hyundai i30 oferă trei propulosare pe beniză și un singur diesel.

hyundai-i30-2017-1280-06

Motorul 1,4 T-GDI aduce o premieră în gama Hyundai, prin adoptarea tehnologiei turbo. Cu 140 de cai-putere, el este secondat de propulsorul 1,0 T-GDI de 120 cai-putere, pentru ca la baza ofertei să stea motorul de 1,4 litri și 100 CP. Dieselul de 1.6 litri ste disponibil în variantele de 95, 110 și 133 de cai-putere. Hyundai i30 poate fi comandat opțional cu noua transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte 7DCT, ce promite un consum cu 20% mai mic decât în cazul unei cutii convenționale cu șase trepte.

La capitolul siguranță activă, mașina va puncta decisiv cu sisteme precum frânarea automată începând cu 10km/h, detector pentru unghiul mort, avertizare la depășirea marcajelor rutiere sau pilot automat cu funcție de menținere a unei distanțe de siguranță față de următoarea mașină. Hyundai i30 este dotat cu șapte airbaguri, incluzându-l aici pe cel pentru genunchii șoferului. Se anunță o primăvară grea pentru establishment-ul din clasa compactă europeană.

foto: Hyundai

Gabriel este jurnalist și copywriter. Pasionat de automobile, știință, istorie și teatru, el răspândește cu bucurie orice informație care-i stârnește curiozitatea.

Click pentru a comenta.

Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login

Lasa o replica.

Conectează-te cu:



Cele mai citite

Sus