A doua generație a modelului francez schimbă segmentul, de la monovolum, la SUV compact. 3008 intră, astfel, în cea mai dinamică categorie de modele din Europa, un segment în care vânzările au crescut de 2,5 ori din 2009. Exteriorul mașinii este cel care comunică cel mai bine noua orientare: lungime de 4,45 m, gardă la sol de 22 cm, adecvată unui SUV de segment C, precum și jante de dimensiuni mari. Partea frontală a mașinii preia imaginea compactei 308, la care adaugă o doză importantă de caracter. Privit din lateral, 3008 rămâne o mașină franțuzească, iar plafonul panoramic este înnobilat de un element cromat. Montanții C plonjează către partea posterioară, dominată de stopurile cu trei baghete luminoase, tipice noului limbaj de design Peugeot.
Interiorul noului Peugeot 3008 continuă linia avangardistă de la exterior, iar cel mai surprinzător element este volanul, cu extremitatea de sus și cea de jos plate. Alături de promisiunea unei aderențe mai bune, această soluție neconvențională mai are un rol, Acela de a ușura vizibilitatea către display-ul de 12,3 inchi, ce înglobează navigația, parametrii motorului și informațiile computerului de bord. Toate acestea pot fi personalizate în funcție de preferințele șoferului. De altfel, noul Peugeot 3008 aduce un concept de habitaclu cu totul special, denumit i-Cockpit. Sub acest nume se ascund atuuri precum reglajele luminii ambientale și a instalației de sunet, masajul din scaune cu cinci programe, precum și un difuzor de parfum.
La capitolul siguranță activă, Peugeot 3008 vine cu un adevărat arsenal de sisteme, grupat sub denumirea ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Acesta include sistemul de frânare automată și avertizare pentru distanță, avertizare la depășirea marcajelor rutiere, asistent pentru faza lungă, sistem de monitorizare a atenției șoferului, recunoaștere a sistemelor de circulație, cruise control adaptiv și monitorizare pentru unghiul mort. Noul 3008 va oferi o gamă generoasă de propulsoare. La capitolul benzină, clienții primesc un propulsor de 1,2 litri și 130 CP sau un motor THP de 1,6 litri și 165 CP. Gama diesel este și ea generoasă, incluzând motorul de 1,6 litri, în versiunea de 100 sau 120 CP, precum și motorul de 2,0 litri și 150 sau 180 CP. Noul Peugeot 3008 va fi prezentat oficial la Salonul Auto Paris din luna octombrie.
foto: Peugeot
Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login