Lamborghini Centenario își pierde capulCel mai rar Lamborghini devine și mai exclusivist. După ce a dinamitat primăvara acestui an cu neînfricatul Centenario Coupé, Lamborghini încheie vara furtunos cu versiunea decapotabilă a sportivei. Cu o producție limitată la doar 20 de exemplare, acest cabriolet respectă principiul după care forma urmează funcția. Liniile musculoase și precise sunt trasate mai întâi cu gândul la performanță aerodinamică, iar abia după aceea pentru spectacol vizual. Privit din față, Centenario Roadster nu trădează volumele armonioase ale coupé-ului, iar absența plafonului nu generează disproporție.
Profilul dinamic și spatele mașinii, cu stopuri inconfundabile pe întuneric și difuzor de aer ce domină posteriorul, te îngheață. În unanimitate, cu toții am alege această mașină dacă am visa numerele norocoase de la loto. Povestea interiorului este una plină de adrenalină și emoție. Rafinamentul nu cedează în fața tehnologiei, iar finisajele Alcantara Terra di California, asortate cu piele Bianco Polar, sunt în armonie cu un cockpit demn de un avion de vânătoare. Sistemul de infotainment cu touchscreen oferă telemetrie pentru înregistrarea performanțelor de pe circuit, dar și un indicator al accelerației gravitaționale. Cum spuneam, avion de vânătoare, dar consemnat la sol.
La nevoie, departamentul Ad Personam preia sugestiile clienților nemulțumiți de interiorul standard al unei mașini de 1,75 milioane de euro. Destul cu vorba, să trecem la performanțe. Caroseria? Construită din fibră de carbon. Ferocitatea? Centenario Roadster oferă trei moduri de rulare pentru cutia de viteze: Strada, Sport și Corsa. Manevrabilitatea? La viteze mari, și roțile posterioare virează. La toate acestea adăugăm sistemul de direcție Lamborghini Dynamic Steering. A mai rămas ceva? Desigur. Un V12 turbat, de 770 de cai-putere, dar și un demaraj 0-100 km/h de 2,9 secunde. Doar 20 de pământeni vor gusta din acest fruct interzis.
Foto: Lamborghini
Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login