Clasa compactă este cel mai dinamic și mai iubit segment auto din Europa. Dacă nu conduci deja un Ford Focus, un Volkswagen Golf sau un Opel Astra, măcar ai mers în vreunul dintre ele. Dar dacă nu conduci vreunul din modelele de mai sus și totuși ai o compactă?
Atunci, cu siguranță vezi în fiecare zi un volan de japoneză, iar astfel ajungem la vestea cea mare pe care ți-am pregătit-o: Honda a prezentat noul Civic! Cu o istorie de 40 de ani și cu o imagine redutabilă printre europeni, compacta japoneză se reinventează în mod radical.
În primul rând, vei fi surprins de designul complet regândit. Avem un Civic mai lat, mai scund și mai lung, iar forma caroseriei abandonează forma conscrată de ultimele două generații ale modelului.
Partea frontală impresionează prin aspectul agresiv și prin liniile musculare, trasate fără ezitare. Capota sculptată complex își îndreaptă privirea către o pereche de faruri încruntate, încadrate de o grilă conturată ca un rânjet malefic.
Profilul este dominat de pasajele ample ale roților, unite de o linie dinamică ce ajunge până la posterior. La spate, Civic duce mai departe nivelul nebuniei. Plafonul arcuit este susținut de stopurile contrastante prin designul angular. Eșapamentul dublu și eleronul înglobat în lunetă îți confirmă: ai de-a face cu un Civic veritabil, dar abia de data asta s-a ajuns la spiritul veritabil al modelului.
Noul Civic este cu 16 kg mai ușor decât înaintașul său, iar caroseria are o rigiditate mărită cu 52%. Aceasta, datorită tehnicii inovatoare de asamblare a caroseriei și a sudurii mult mai precise decât până acum. Dinamismul nu este doar o promisiune, în cazul noii Honda Civic. Japonezii au pregătit o platformă care va excela în ceea ce privește manevrabilitatea, dar care nu va neglija confortul.
Echilibrul dintre suspensia față de tip MacPherson și cea spate de tip multi-link garantează o ținută de drum calibrată pentru sportivitate, cu precădere pentru drumurile virajate. Rezervorul de benzină a dispărut din podeaua mașinii, iar asta aduce un centru de greutate poziționat mai jos cu 10 mm.
Cu o asemenea poziție față de șosea, șoferul se va putea bucura din plin de senzațiile oferite de gama propulsoarelor VTEC TURBO. Noul Civic vine, în premieră, cu un motor de trei cilindri, cu o capacitate de doar un litru. Nu sunt tocmai datele unei Honda, nu-i așa?
Ei bine, unitatea oferă un cuplu de 200 Nm, dacă este cuplat cu transmisia manuală cu șase viteze sau 180 Nm, în tandem cu transmisia automată CVT. Puterea motorului este de 129 CP. Motorul 1,5 VTEC TURBO în patru cilindri oferă 182 CP și oferă un cuplu de 220 Nm, cu transmisia CVT, sau de 240 Nm, cu transmisia manuală.
Retorica designului de la exterior se continuă și în habitaclul noului Civic. Privirea șoferului este captivată de display-ul virtual de șapte inchi Driver Information Interface. Acesta include vitezometrul și turometrul, dar preia și informații venite de la sistemul de navigație.
Sistemul Honda Connect aduce compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto și oferă un display generos și sonorizare de excepție de 160, 180 sau chiar 465 de wati. Partea inferioară a consolei centrale care se prelungește către șofer și pasager dispune de o platformă de încărcare wireless pentru telefonul mobil. Din categoria datelor ceva mai practice, portbagajul oferă 478 de litri, iar bancheta este rabatabilă fracționat, în format 60:40.
Podeaua portbagajului ascunde un compatriment secret, care mai eliberează câțiva litri utili. Siguranța noi Honda Civic este în mâna sistemului SENSING, care vine cu o gașcă de sisteme electronice. De la avertizorul de impact frontal și frânarea automată la viteze mici, corecția traiectoriei în funcție de marcajele rutiere sau recunoașterea semnelor de circulație, până la complexul Adaptive Cruise Control, noul Civic a bifat tot ce este important.
Mașina va fi asamblată în Marea Britanie, la centrul Honda UK Manufacturing, care a suferit o retehnologizare în valoare de 200 de milioane de lire sterline. Satisfacția viitorilor șoferi de Civic? Neprețuită.
foto: Honda
Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login