De curând

Noua mea sufragerie – Mercedes E-Class Estate

Draga mea, din păcate nu ne putem lua o rulotă, nici o casă pe roți – nu am găsi niciunde loc de parcare și, în plus, sunt mult prea lente. Iar microbuzele sunt urâte și n-au demaraj. Noroc că cei de la Mercedes-Benz au lansat o sufragerie pe roți. Hai, cheamă copiii să ne uităm la televizor!

A șasea generație a modelului german de clasă mare este disponibilă de acum și în versiunea break, adresată familiilor. E-Class Estate va fi lansat oficial în cadrul turneului de tenis MercedesCup, organizat la Stuttgart. La prima vedere, ai putea crede că ai de-a face cu un S-Class break, din moment ce întreaga gamă ce poartă steaua cu trei colțuri respectă limbajul de design inaugurat de limuzina de clasă mare. Mașina a fost complet regândită, față de vechea generație, iar acest lucru este evident încă din denumirea Estate, care lasă în urma titulatura tradițională, T-Modell. Mercedes-Benz a lansat primul break în urmă cu exact 50 de ani, mai exact, în august 1966. Denumit Universal, automobilul creat porndind de la modelul 200D s-a vândut în doar 2754 de exemplare. Revenind la prezent, noul E-Class Estate ridică ideea mașinii de familie la rang de artă.

Nivelul standard al portbagajului este de 670 de litri, iar rabatarea electrică a banchetei duce această valoare la un nivel și mai impresionant, mai exact la 1820 de litri. Spătarul banchetei rabatabile 40:20:40 permite o înclinație la un unghi redus cu 10 grade, ceea ce oferă un plus de 30 de litri de spațiu. Producătorul din Stuttgart anunță triumfal că versiunea de familie a noului E-Class poate primi la bord un europalet. Spațiul cargo dispune de o serie de facilități practice, cum ar fi limitarea riscului ca hayonul să atingă la deschidere plafonul garajului, precum și o plafonieră acționată automat, odată cu deschiderea portbagajului. Mai mult, începând cu toamna anului 2016, E-Class Estate va fi disponibil opțional și cu o banchetă pentru copii, care se va putea monta în portbagaj.

Sub capotă, modelul E200 va oferi un motor pe benzină, în patru cilindri, cu o putere de 184 CP, iar E220d va pune la dispoziție un motor diesel complet nou, de 194 CP. E250 vine cu 211 CP, iar E200d, care va sosi către sfârșitul anului, va aduce alternativa celor 150 CP. E 400 4MATIC promite 333 CP și 480 Nm, scoși dintr-un motor pe benzină de șase cilindri. Toate propulsoarele sunt cuplae la o cutie de viteze automată cu nouă rapoarte, 9G-TRONIC. De departe, însă, performerul gamei va fi Mercedes-AMG E43 4 MATIC Estate, care va dinamita segmentul familistelor cu un V6 de 3,0 litri și 401 CP. La capitolul siguranță activă, E-Class Estate punctează prin sistemul automat Active Brake Assist, care avertizează în caz de pericol și chiar intervine în procesul de frânare, precum și cu sistemul Distance Pilot Distronic, care păstrează distanța față de mașina din față până la 210 km/h.

 

Gabriel este jurnalist și copywriter. Pasionat de automobile, știință, istorie și teatru, el răspândește cu bucurie orice informație care-i stârnește curiozitatea.

Click pentru a comenta.

Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login

Lasa o replica.

Conectează-te cu:



Cele mai citite

Sus