De bun simț

Când se termină cuvintele

foto: YouTube

Dimineața m-am trezit direct cu ochii pe fluxul de știri, urmărind avalanșa de informații de groază despre ce s-a întâmplat în Franța, la Nisa, azi noapte. De atunci încerc să îmi dau seama ce aș putea să pun „pe hârtie” despre o astfel de tragedie.

Simt că s-au terminat cuvintele și că nu mai avem ce să spunem, cum să ne mai exprimăm. Mă uit pe feed-ul din Facebook, pe Twitter, pe agențiile de știri și pe site-urile specializate și observ că majoritatea oamenilor fie au rămas complet fără cuvinte, fie spun exact același lucru ca și în trecut, sau dau doar date seci. Morți. Atât de mulți morți. În rest, ce se spune și se scrie pare sterp și inutil. Pentru că acum cuvintele fie s-au terminat, fie și-au pierdut sensul. E ca un film mut care se repetă.

Se aud doar vocile martorilor, supraviețuitorilor și ale celor care suferă în filmările ajunse pe internet. Țipetele lor mă trezesc și îmi spun că acești oameni, ca mine și ca tine, trăiau cu impresia falsă a unei lumi evoluate, liniștite, pașnice. Cu ideea eronată că cineva are grijă de ei, că cineva îi păzește.

Aceste evenimente nu mai pot fi interpretate. Nu mai pot fi catalogate, descrise, analizate, întoarse pe o parte și pe alta. Nu mai are sens să ne puntem poze de profil cu steagurile țărilor în care mor oameni pe stradă. Să publicăm mesaje de susținere și bătăi pe umăr – suntem cu voi! Iar oficialii pot să se abțină să mai exprime durerea națiunilor în cuvinte.

Francezii care au avut curaj în continuare să iasă în stradă, să își sărbătorească ziua națională și să se bucure de libertatea lor au nevoie de protecție reală. Oamenii care nu lasă teroriștii să câștige, care refuză să le fie frică, aceștia sunt printre puținii care fac ceva dincolo de cuvinte. Aceștia sunt cei care se află pe linia întâi a războiului împotriva terorii. Ei au nevoie să fie protejați și păziți. Ei au nevoie să fie și mâine în viață ca să își manifeste independența și lipsa de frică.

În 2016, în secolul XXI, în mileniul trei, e vremea ca aceste tragedii să nu se mai poată întâmpla.

Adrian Staicu este un specialist în marketing și publicitate cu 12 ani de experiență. În puținul timp liber care i-a mai rămas este jurnalist specializat în on-line și social media, scenarist de teatru amator și tătic.

Click pentru a comenta.

Lasa o replica.

Conectează-te cu:



Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Cele mai citite

Sus