De bun simț

Să-mi dau o lege

foto: youtube

Un deputat din Parlamentul României, nici nu mai contează numele și partidul, pentru că cel mai trist este că ar putea fi oricine, vrea să schimbe Codul Rutier astfel încât să nu mai existe controale radar mobile, cu echipaje de poliție. Motivul invocat este că vrea să scăpe șoferii de “pândari”. Poate că unii polițiști profită de anumite aspecte pentru a-i prinde pe șoferi, dar cred că numărul de accidente cauzate de oameni ca domnul deputat (aparent prins de 3 ori sub influența băuturilor alcoolice și de alte peste 30 de ori cu alte încălcări) este mai mare decât numărul acelor polițiști.

În primul rând, nu țin minte ultima dată când am trecut pe lângă un echipaj cu radar care să nu fie la vedere și să nu-mi fi făcut cel puțin 3 șoferi “blițuri” cu mult timp înainte. Serios, cine mai poate fi “surprins”? 2-3 oameni care trec pe acolo imediat după ce apare echipajul, 2-3 neatenți și o grămadă de indolenți, care nu se înjosesc să ia piciorul de pe accelerație pentru nimic? În al doilea rând, și dacă nu mi-ar fi făcut nimeni semn, dacă mergeam cu viteză mai mare decât cea legală, meritam să fiu oprit și amendat. Dacă viteza era ridicolă, meritam să mi se ia și permisul.

Oamenii care respectă în general regulile, sunt opriți foarte rar, iar atunci când se întâmplă, își recunosc greșeala și de multe ori scapă cu avertisment sau cu o amendă mică. Șmecherii care au obiceiul de a merge cu 90-100 km/h prin localități, de a depăși la limită, de a nu respecta distanța față de mașinile din față etc., sunt cei care sunt prinși mai des și deranjați de “pândari”. Ei sunt și cei care de obicei se revoltă și se ceartă cu polițiștii, deși tocmai au încălcat regulile, și care te înjură în trafic după ce îți taie calea.

Nu avem infrastructură și suntem obligați să mergem cu 50 km/h pe porțiuni extinse de drumuri europene sau naționale, și ne ia prea mult să traversăm țara, dar răspunsul nu e să depășim viteza legală în localități și în afara lor, ci mai degrabă să alegem niște oameni cu un altfel de caracter și conduită decât domnul deputat, care să se asigure că se finalizează infrastructura necesară înainte să ne ajungă tuturor bărbile până la asfaltul prost. Asta nu am înțeles eu niciodată.

Toți acești demnitari, care se tot perindă prin Parlament și Guvern, cu excepția perioadelor scurte în care unii din ei pot abuza de coloane oficiale, merg pe aceleași drumuri și stau la aceleași cozi ca și noi ceilalți. Nu îi deranjează că le ia atât de mult să ajungă oriunde? Se pare că nu. Îi deranjează doar că niște nesimțiți în uniforme au tupeul să îi oprească și să le dea amendă sau să le ia permisul, deși au prezentat clar și legitimația de șmecher.

youtube.com

youtube.com

Mult timp polițiștii au fost criticați pe bună dreptate că nu își fac treaba, sau că sunt corupți. Ei bine, ei și-au cam învățat lecția între timp (posibil pentru că au fost primii la rând pe radarul anti-corupției), dar din spatele imunității se pare că parlamentarilor le este mai greu să urmeze exemplul. Probabil după ce sunt condamnați mai mulți dintre ei, se vor da pe brazdă.

Un alt aspect remarcat cu ocazia acestei inițiative, chiar de către un polițist, a cărui tagmă era notorie pentru “talentul” la limba română, este că domnul deputat nici nu știe să scrie corect. Dacă adăugăm că are ceva probleme și cu DNA, avem portretul complet al politicianului tipic, care a ținut România pe loc în toți acești ani.

Nu spun că ar trebui să votăm cu x sau cu y, dar cred că ar trebui să ne informăm foarte bine despre inițiativele legislative ale deputaților și senatorilor “noștrii” înainte să îi mai votăm. Deși revenim la votul pe liste, și nu mai putem alege direct un anumit candidat sau altul, putem clasifica listele de candidați în funcție de numărul de initiative și legi dubioase produse de fiecare și o putem alege pe cea cu cele mai puține la activ. Ar fi deja un progres.

Idealist, ecologist, din întâmplare corporatist. Pasionat de știință și politică făcute în mod responsabil.

Click pentru a comenta.

Trebuie sa fii logat pentru a lasa un comentariu. Login

Lasa o replica.

Conectează-te cu:



Cele mai citite

Sus